Zombie-utbruddet


Kommentarer

Anonym sa…
Zombie
Denne boken er fantastisk. Den handler om Tico og Thelma som blir kidnappet av BIH Byrået for ikke hendelser. BIH er en hemmelig organisasjon, og det er nesten ingen der. Thelma sine foreldre er skilt og moren er ifølge Thelma, gal. Tico sine foreldre er litt mer vanlige. Faren lager musikk og moren synger. Tico har fått det tullete navnet sitt fra dem. Thelma og Tico takker ja til organisasjonen, og må dermed finne inngangen på egenhånd. De kan ikke fortelle noen om BIH. Opplæringen varer i flere år, men sjefen sier at det er bedre om de er med på et ekte oppdrag lærer de fortere. De er nødt til å drepe tre zombier med litt hjelp fra de andre. Hvordan klarer de seg? Ett bitt kan bety slutten. Hvis de blir bitt blir de til Zombier. Men det er noe som ikke stemmer. Begynner et nytt Zombieangrep? Klarer de det denne gangen også?
I boken må be slåss mot Zombier, Zombiemonker og Zombie kong harald den hellige. Jeg synes denne boken skal få terningkast 6000000000000000000000000000000000000000000x100. Denne boken er en av de beste bøkene jeg har lest. Jeg ble slukt inn i boken med en gang. Den passer for barn og unger 10-15 år.

Av Ella.
Anonym sa…
Tico og Thelma er beste venner. Thelma sin mor er litt rar fordi hun mener hun kan spå fremtiden og tror hun har mye kunnskap. Moren og faren til Thelma fordi at moren er så rar. Faren flyttet til Sveits og fikk en ny familie der. Tico liker ikke skole eller noen fag, men han liker veldig godt å sitte foran PCen. Det er han sin verden han har lært seg å hacke. Men en dag skjer noe. På nyhetene hadde det stått at en bil hadde stoppet opp og kidnappa en jente. Man kunne se bilde av bilen men ikke de inni den. Thelma og Tico var på vei hjem fra skolen. På veien gikk de forbi en bil men det var noe kjent med denne bilen åh nei Thelma husket hvor hun hadde sett bilen det er den fra nyhetene. Tico løp men det var for sent. en tentakel skjøt ut av bilen og tok Tico. Thelma løp og tok takk i sekken til Tico. De ble dratt in i bilen. Dørene loket seg og de kunne se to mennesker sitte i bilen med dem.
Jeg elsket denne boka! Vis du har en stor fantasi som meg eller Liker overnattulige ting burde du så lese denne boka. Den har masse spenning grøss og litt humor. En av de beste tingene er at den er også lærer rik. Byrået for ikke hendelser er en tykk bok så vis du vil ha en bok og lese en stund er denne perfekt. Når den neste boka kommer ut skal jeg kjøpe den med en gang!
Byrået for ikke hendelser passer for alle kjønn fra 10 og opp over fordi den kan være litt skummel for de yngere og det er så mye spenning at nesten alle opp over kan se den
Jeg gir denne boka en klar 6 og den burde Absolut bli med i bokslukeren uten tvil dette er den beste boka jeg har lest

Skrevet av Connor
Anonym sa…
Byrået for ikke hendelser episode 1 zombie utbruddet et

Byrået for ikke hendelser episode 1 zombie utbruddet handler om Tico og Thelma. Tico er veldig interessert i data, men han hater å være i Syden. Han er ganske dårlig på skolen men han har en ekstrem IQ. Bestevennen han heter Thelma. Han elsker å være i Syden men er det nesten aldri fordi hun har en gal mor. Moren og faren er silt så Thelma får kun bo med hennes sprø mor.

Tico og Thelma er helt vanlige barn til de blir kidnappet av et hemmelig byrå som kaller seg for byrået for ikke hendelser. De får tilbud om jobb men begge to avslår. Men etter vært begynner begge to å se hvor kjedelig live de har. Etter en veldig lang stund får de det samme jobb tilbudet som tidligere gang. Denne gangen takker de ja. De må trenes opp i paranormale ting men opplæringen blir utast fordi et zombie utbrudd kommer. Over lever Thelma og Tico dette, dør de eller enda være blir zombier.

Jeg syntes denne boka var fantastisk. Jeg likte godt det at forfatteren beskrev ting veldig. Han var også ganske flink til å ha litt variert, men han hadde litt kort om zombie utbruddet så jeg syntes at man ikke fikk se hele utbruddet bare de første 2 dagene. Jeg syntes at hovedpersonene var helt vanlige barn som syntes at de har et litt kjedelig liv, det var lett forståelig språk.

Denne boka må gå videre. 5. Jeg har bare lest 8 bedre bøker. Alle av J.K. Rowling

Hilsen Adrian
Anonym sa…
Denne boken er for mennesker som er 12+
Anonym sa…
Zombieutbruddet
Skrevet av Robert Næss
Thelma og Tico er bestevenner. De har kjent hverandre lenge. Foreldrene til Thelma er skilte, så Thelma hos moren sin som ifølge Thelma er gal. Faren til Thelma har flyttet til Sveits og fått seg en ny familie. Tico elsker alt som har med ITK å gjøre. Det vil si: Han kan hacke. Livet deres er helt vanlig. Vel unntatt den "gale" moren til Tjelma, og kanskje det at Tico liker å hacke. Med en dag endres alt. De går rolig hjem fra skolen, uten å ha noe å bekymre seg for. De passerer en sort varebil men plutselig skjer det noe uventet. Noe som ligner på tentakler strekker seg ut fra den sorte varebilen og tar tak i Tico. Thelma prøver å holde igjen Tico men blir dratt inn i varebilen sammen med ham.

"Stopp bilen, slipp oss ut!"
"Hjeeeeelp!"
"Hvem er dere?"
"Hva vil dere?"
"Vi har ikke gjort noe!"
Sprøytespissen kommer nærmere.
"Neeei!"
Det er bare et mareritt. Når den stikker, våkner jeg, det er bare et mareritt.
Sprøytespissen borer seg gjennom buksa, gjennom huden, inn i muskelen. Det svir.
Det er bare et mareritt … må våkne nå … hvorfor våkner jeg ... ikk … e ...?

"Zombieutbruddet" er skrevet av Robert Næss. Jeg tror jeg hat fått meg enda en favorittserie! Dette er en helt brilliant bok med mye spenning. Dette er virkelig en hårreisende spennende bok. Jeg fikk gåsehud noen steder i boka. Forfatteren beskriver omgivelsene og handlingene godt og det er lett å følge med. Det er et godt språk og jeg skjønte alt som skjedde. Jeg anbefaler boka til barn fra 10-15 år. Jeg gir denne boka absolutt terningkast seks. Dette er en helt strålende bok og skal selvfølgelig videre.




- Vian

Populære innlegg