Du og jeg


Kommentarer

Anonym sa…
Boka handler om en Jente og Bestefaren. Bestefaren begynner å bli gammel, og det synes jenta er litt trist fordi hun er redd for at han skal dø.Det er den eneste vennen hun har fordi bestevenninna flyttet til andre siden av havet. Bestefaren tar henne og lillebroren med på en lang rotur. Jeg skjønte egentlig ikke meningen med boka bortsett fra at jenta var redd for at bestefaren skulle dø.Men det er fordi jeg kanskje ikke var så god til å lese bildene. En voksen ville skjønt det bedre en meg. Det jeg likte med boka var at det var mange fine farger.Jeg likte ikke at det hoppet over noen detaljer sånn at jeg ikke skjønte så mye av hva boka handlet om. Jeg tror boka ville passe for 12, 13 åringer. Jeg gir terningkast 3,5.jeg vet ikke helt om boka burde gå videre.



Skrevet av Maria
Anonym sa…
Du og jeg
Du og jeg er en bildebok som handler om at en jente (jeg) ikke vil miste bestefaren sin (du). Denne boken er kort med lite tekst. Jeg synes ikke boken burde komme videre. Jeg gir terningkast 1, og jeg synes den passer for barn og unge 5-13. Boken har ikke en bra slutt og det er en av grunnene til at jeg ikke synes den var bra.

Av Ella
Anonym sa…
Lillebror har en storesøster. Lillebror liker veldig godt båter og friluftsliv. Storesøster liker også båter og er veldig redd for at bestefaren hennes og lillebroren skal dø.
Lillebror og storesøsteren hans er på vei til å ta en tur med båten til bestefar. Når de har kommet midt i havet så ser lillebror et hvitt hus. Han skriker ut at vi er snart framme. Storesøster sier ja og er veldig gald og lei seg fordi hun ser ned på bestefar. Hun er redd for at bestefar skal død men plutselig så skjer det noe.
Jeg likte boka fordi den var lett lest og man kunne forstå teksten. Teksten var litt troverdig men ikke så mye. Det jeg ikke likte med boka er at man ikke fikk vite så mye om hva som skjedde med bestefar på slutten.
Jeg tror at de som er 9-11 år gamle vil like denne boken og begge kjønn kan lese den.
Jeg gir terningkast 3 og vet ikke helt om den skal gå videre.
Poroshad
Anonym sa…
Du og jeg:
Boka handler om jenta og bestefaren hennes. Henne er redd for at bestefaren skal dø. det er den eneste vennen han har siden bestevenninna flyttet. Det jeg likte med boka var at det var en sot fortelling. Jeg gir den terning kast 6 jeg syns boka burde komme videre.
Anonym sa…
Båten er klar. Jeg lillebroren og bestefar skal på en båttur. Bestefar ror vi sitter i båten og leker mitt skip er lastet med. De mimrer tilbake på ting de hadde gjort. Jeg gruer meg til den dagen bestefar ikke er her.

Jeg og Du er et bilde bok den var ikke så bra jeg skjønte ikke sørlig mye og bildene var rare. Men bildene henger samen med teksten for eksempel når de kjører forbi noen øyer sier hund at det er som venner de kommer og går og da er øyene personer.

Jeg gir denne boka en toer den er ikke så rbra og den bør ikke komme i bokslukerprisen.

Skrevet av Connor
Anonym sa…
Du og jeg

Du og jeg handler om bestefar, jeg og lillebror. Bestefar er en som ikke bekymrer seg over noe men kan ganske mye. Lillebror bryr seg heller ikke om så mye men han vil lære alt det bestefar kan. Jeg bekymrer seg får at bestefar skal dør.

Bestefar lillebror og jeg drar ut på en båt tur langt unna. Jeg bekymrer seg over at bestefaren kommer til å dø en dag og når bestefaren legger seg ned for å sove får hun hette for hun er helt sikker på at han er dø.

Jeg kjente meg ikke så godt igjen i disse hovedpersonene, det var lett språk og fine tegninger. Den går litt dypt inn i live.

Denne boka får ikke lov til å bli med i bokslukeren. 🎲2'

Skrevet av Adrian
Anonym sa…
Du og jeg handler om jeg personen som er en omsorgsfull jente som passer på bestefaren og lillebroren hennes. Bestefaren er en grei og litt gammel mann. Han liker å ro og lære barnebarna hans ting på veien. Lillebroren er en nysgjerrig og pratsom gutt. Han prater uansett hva som skjer. Jeg personen, lillebror og bestefar skal ut på tur. De skal ro en tur. På veien leker de en bokstav lek hvor de skal si noe på forskjellige bokstaver. De tenker også på gamle minner som for eksempel da jeg personen lærte lille bor å svømme.

Jeg syntes det var lett troverdig og språket var fint men jeg syntes boka var litt kort. Fordi når jeg finner en bok leser jeg den ut på 20 min. Boka syntes jeg passer for 10-12 åringer fordi boka bar innholdsrik men litt kort. Jeg gir boka en 3`er og den burde dessverre ikke gå videre i bokslukeren.

-Silje
Anonym sa…
du og jeg handler om en jente og bestefaren hennes. jenta er redd for at bestefaren skal dø de drar på båttur
jeg likte denne boka fordi den var veldig bra.

skrevet av Elsa
Anonym sa…
Du og jeg

Denne boken handler om en bestefar, en jeg presjon og lillebroren. Bestefaren er ganske gammel og liker å ro. Jeg presjonen er litt lei seg fordi hun har skjønt at bestefaren har blitt gammel og er redd for at han skal bil borte. Lillebroren er veldig glad i å leke. I denne boken handler om at de skal på en lang båttur. I båten har de bokstavleker og snakker. Bestefaren har rodd hele veien så han blir sliten og må legge sei nedpå litt. Jeg presjonen tar over og ror videre. Nå har de rodd veldig langt og de er fremme, men bestefar ligger der fortsatt. Nå begynner de å lurer på om han er borte.

Jeg likte boken ganske godt eller den var helt grei. Jeg likte at det var lett språk men likte ikke at jeg presjonen ikke hadde noe navn. Denne boken passer for ca 10-12 år. Og begge kjønn kan lese den.jeg gir boken er 3 og den går dessverre ikke videre.

-Linea
Anonym sa…
du og jeg
du og jeg handler om bestefar og jeg. bestefar er en gammelmann som liker å ro. jeg er en jente som er redd for å miste bestefar. jeg syntes denne boken er veldig bra og det er fine bilder.jeg likte at det var et lett språk og det var lett å lese teksten.jeg likte alt med boken det var ingen ting jeg ikke likte med boka. jeg syntes denne boken passer for gutter og jenter fra 9-14 år men folk som er mindre og eldre kan også lese boken. jeg gir denne boken en sterk 5er. jeg syntes denne boken må gå videre.

-Tora

Populære innlegg