Lenny og Leo - kaos og koteletter på Dressurskolen


Kommentarer

Anonym sa…
I denne boken handler om tvillingene lenny og leo
de er to gutter som har lett for å drømme seg bort foreldrene er moseforskere og vill att lenny og leo skal overta firmaet derfor bestemmer foreldrene at de skall til den fryktede dresurskolen jeg likte denne boka fordi man kan skjenne seg litt igjen og jeg synes den skal gå videre. terningkast 6
skrevet av Elsa
Anonym sa…
Boken handler om to tvillinger som heter Lenny og Leo. De skal reise til en dressurskole fordi foreldrene sier det. På denne skolen er det en streng lærer som kjefter over alle. Læreren heter Weber. Lærer Weber er kjempe streng. En av de strengeste på hele dressurskolen.
Jeg syns denne boken er morsom og det jeg ikke likte er at man ble ikke kjent med foreldrene til Lenny og Leo. Jeg anbefaler at de som er 9-10 år burde lese denne boken. Jeg gir terningkast 4 og er usikker om denne boken bør gå videre eller ikke.
-Poroshad
Anonym sa…
Lenny og leo
Det handler om leo og. Lenny og leo har foreldre som er to geniale moseforskere. Det er bare to problem. Lenny og leo liker ikke mose og får veldig dårlige karakterer. Så foreldrene får dem på en super streng skole. De trodde ihvafall det.
Dette var en bra bok den var lettlest og var levnde. Det virker som om forfatteren jobber over hundre timer på boka. Jeg ville gitt denne boka en femmer.

-Aksel
Anonym sa…
Tvillingbrødrene Lenny og Leo er kreative, oppfinnsomme og lekne typer, men skolearbeid er definitivt ikke på toppen av prioriteringslista. Foreldrene deres er mose-forskere på internasjonalt toppnivå, og brødrene skal overta firmaet. Bekymret over karakterene beslutter de å sende Leo og Lenny til en ny skole: Den fryktede Dressurskolen, hvor disiplin og pugging står i fokus. Men noe skurrer på Dressurskolen, alt er ikke helt som Lenny og Leo tror ....
Jeg likte at språket var lett å forstå, at historien er troverdig og at jeg kjente meg igjen i boka fordi skole er nok ikke det som prioriteres først av noen i klassen. Det som var best var at boka hadde en liten overraskelse som man aldri ville tro at skulle skje.
Denne boka er fin for 11-13 åringer og er både for gutter og jenter. Jeg gir derfor terningkast 6+++ fordi at den er helt himmelsk. Denne boka MÅ gå videre i bokslukeren.
-Elise
Anonym sa…
Kaos og koteletter på dressurskolen

Skrevet av Jon Ewo

Lenny og Leo er tvillinger. Foreldrene deres er moseforskere på internasjonalt toppnivå og de vil at Lenny og Leo skal overta firma deres og bli moseforskere de også. Men med det må de få gode karakterer på skolen. Men det går ikke så bra. I hvert fall ikke når de har en lærer som HATER barn. Bekymret over karakterene deres sender foreldrene dem til den fryktede Dressurskolen, hvor disiplin og pugging står i fokus. Men alt er ikke helt som de tror …

"Kaos og koteletter på dressurskolen" er skrevet av Jon Ewo og illustrert av Line Halsnes. Detter er en morsom bok med morsomme tegninger. Det er et veldig godt språk og jeg skjønte alt. Det er fine beskrivelser og jeg klarer lett å forestille meg omgivelsene og hvordan karakterene ser ut (bildene også). Jeg anbefaler denne boka til både gutter og jenter mellom 7-11 år siden boka var ganske lettlest. Denne boka gir jeg en en 5`er.


- Vian (-:

Populære innlegg