Anton og andre flokkdyr


Kommentarer

Anonym sa…
Anton og andre flokkdyr

Skrevet av Gudrun Skretting

Anton skal begynne på ungdomsskolen. Hans plan er å bare gli inn. Gli inn i flokken. Ole, hans barndomsvenn, havner i samme klasse som Anton. De har Per som lærer, som Karl og Sindre åpenbart ikke liker. I første time skal de leke en navnelek som går slik: Det starter med at en person skal si sitt navn, og hva personen liker som starter på forbokstaven til personen. Så er det den andres tur. Den andre personen skal gjøre akkurat det samme men i tillegg til sitt eget må personen si det den første personens navn er og hva den personen liker å gjøre. Slik fortsetter det runden rundt. Anton er helt til sist. Det er mange navn å huske samtidig som man må si det hun/han liker å gjøre. Han klarer de fleste ganske bra, helt til han kommer til Per. Perverse Per.



"Anton og andre flokkdyr" er en veldig morsom å søt bok om en gutt som bare vil gli inn. Være en del av flokken. Men det går selvfølgelig ikke som planlagt. Jeg personlig liker denne boka ganske godt. Handlingen var veldig realistisk og jeg vil tro at ganske mange vil kjenne seg igjen i denne boka. Noen steder i boka hadde jeg bar lyst til å trøste Anton. Si at det går bra. Denne boka anbefaler jeg til 10 år og oppover. Jeg gir boka en 6`er og boka MÅ gå videre!
Anonym sa…
- Vian
Anonym sa…
Anton og andre flokkdyr
Denne boken handler om Anton. Anton har lyst til å passe inn men det er litt vanskelig fordi han dummer ut læreren sin på første skole dag på ungdom skolen!! Og de kule guttene tror at Anton er en av dem. Anton og andre flokkdyr er en av mine favoritt bøker. Når jeg først har begynt å lese er det vanskelig å stoppe fordi boken er så bra!!jeg likte alt med boken det var ingen ting jeg ikke likte. Jeg syntes boka passer for 10-13 år og for gutter og jenter. Jeg syntes boken må være med i bokslukeren. Jeg gir boken en 6er:)
Anonym sa…
-Tora

Populære innlegg