Hysj


Kommentarer

Anonym sa…
Boken hysj handler om to jenter som heter Hanna og Siv. I løpet av boka spår Hanna og Siv mange spørsmål. Karakterene Hanna og Siv er veldig foreligge men heldig gode venner. La meg fortelle om karakterene. Siv, Siv er en person som ikke kan live og hun kan ikke slutte og snake og da blir det lit plagsomt for Hanna som har mage heimlig heter. Hanna, Hanna er det motsatte av Siv. Det betyr at Hana ikke snakker så mye .storesøstera til Hanna når ting som å røyke henge med en gutt som nesten kjørte på moren Hanna og storesøstera. tiden Siv og Hanna er sammen prøver de å slå rekorder de ha.  
 
Dette er en spesiell bok fordi den har fornemmeste teiinger og litt skriftligere boken slites er veldig enkel og forstå den passer til 10 og oppover og jeg sytes boka er for jenter. 
Av Roble 
Anonym sa…
Hanna drar til vennen Siv for å bo med henne 1 uke. De to løper rundt og leker sammen helt til de ser noen større jenter på stranda. De går bort til dem og vill henge sammen med dem. De føler etter dem og gjør det de gjør og har en dag lyst til å bli like gamle som dem.

Denne boka er ganske tjukk men det er en bilde bok så det er ikke så mye å lese og boka har ganske bra kvalitet. Det som skjer i boka kan skje i virkeligheten så det gjør historien enda bedre. Bildene er ganske bra tegnet og de er finne men noen bilder er ekle.

Denne boka passer bra for jenter oppe i 14 år fordi det som skjer i boka er typisk jenter på 14 år

Jeg synes boka ikke bør bli med i bokslukerprisen 2018 og jeg gir den terning kast 4 fordi noen bilder er ekle.

Skrevet av Connor
Anonym sa…
Hysj

Hovedpersonene i boka Hysj heter Hanna og Siv de er tøffe, rare og liker spenning. De liker å slå rekordene sine. Det bildeboka handler om er at en som heter Mette liker en gutt som heter Sindre, men får ikke lov og være med han. En dag snikker Mette seg ut for og møtte Sindre.
Det er en spennenende og morsom bok. Det er lett å forstå bildene i bildeboken. Men jeg kjente meg ikke særlig igjen i hovedpersonenes handling. Bildene var veldig bra tegnet og de var troverdige.
Det jeg ikke likete med boka var at noen av bildene var litt ekle. Denne boka tenker jeg passer best til jenter mellom 9 - 12. Denne boka var ikke het min type bok så jeg gir den terningkast 4, å boka bør ikke gå videre til Bokslukerprisen 2018 fordi det var noen ekle bilder in boka.

Skrevet av Christian
Anonym sa…
Boka Hysj er en typisk jentebok, men gutter kan selfølgelig lese den. Persjonene heter hanna og siv. Hanna og Siv er bestevenner. De leker rudt og spionerer på de eldre jentene, men de eldre jentene Mette og Susanne oppdager dem hele tiden. Mette er forelsket i en gutt som heter Sindre. Hanna skal spå Mette for å se hvem hun skal gifte seg med. Hvem kan det bli?

Det var ikke så mye tekst så det var ganske lett å forstå den. historien er ganske troverdig. Det skjer ikke noe urealistisk i boka. Jeg kan sikkert kjenne meg igjen litt. Jeg likte ikke helt at det var noen ganske ekle bilder.men resten var ikke noe problem.

Jeg tror kansje boka ville passet til jenter på 12-14 alderen.
Jeg vil gi denne boka terningskastt 4 og en halv.

Skrevet av Maria

Anonym sa…
Hysj
Det er sommerferie og Hanna skal til Siv. Klarer de å slå rekorder? 89 krabber, 54 sek under vann, 54 insekter og 8 greiner opp i treet. Vi får se om det går, eller om alt forandrer seg.
Jeg synes at Hanna er en liten sladrehank og litt barnslig. Siv derimot er litt veslevoksen og vil henge med de kule/store. Mette (storesøsteren til Siv) er VELDIG forelsket i Sindre. Sindre er en gutte, gutt. Han røyker, drikker og fester.
Dette likte jeg: Jeg synes at språket var lett å forstå. Historien er sånn passe troverdig. Det er fine bilder som beskriver teksten bra. Det er også mange fine direkte taler.
Dette likte jeg ikke: det var en veldig brå slutt, som man ikke fikk noen svar på. Det var også noen rare og ekle bilder.
Boka synes jeg passer for aldersgruppe 9 og opp. Boka passer for begge kjønn. Jeg gir terningkast 4. Jeg synes ikke at boken vil gå videre.
-Melina
Anonym sa…
Dette er en bok om to jenter, Hannah og Siv. Hannah skal dra til vennen sin siv og skal bo der i en uke. Hun er der hver sommer. De skal prøve å slå rekorder som de gjorde i fjor. Men plutselig vil ikke siv lenger. Hun vil være sammen med storesøsteren Mette. Som er forelsket i tenåringsgutten sindre. mette og sindre røyker og drikke. Og hannah og siv synes de er kule.

Hannah er en jente som er veldig eventyrlysten og tøff, hun er pgså flink til å brøle.

siv er tøff men forsiktig og liker å henge med de store.

tegningene i boka er veldig fine, og viser godt hva boka handler om. de passer også bra til teksten. Boka kan være litt ekkel, og du ser mye om hva som skjer med jenter i puberteten. Jeg gir denne boka en 4/6. Den passer best til jenter som er rundt 10 år.

-Mathilda;)
Anonym sa…
Hysj
I denne boken er Hanna, Siv, Mette og litt Sindre hovedpersonene. Hanna er litt av en sladrehank og er litt mer barnslig i denne boken, mer enn de andre. Siv er på samme alder som Hanna men er litt mer voksen, og liker og henge med de som er eldre enn henne. Mette er storesøsteren til Siv og hun er forelsket i Sindre.
Jeg skal si deg litt av det som skjer i boka. Hanna og moren er på vei til Siv, Mette og familien. Når de er fremme har Siv og Hanna lyst til å slå rekordene sine siden i fjor. De skulle fiske krabber, hvor lenge de kunne holde pusten under vann, fange insekter osv. De hadde det ganske gøy men så begynte Siv å kjedet seg litt. Hun ville spionere på Mette og Sindre og dem, som de visste de ikke fikk lov til. Men så ble de oppdaget...
Jeg likte at det var ganske lett å forstå såråket. Historien var ganske troverdig. Og det var mange fine bilder i boka. Det er lett å forstå det når det er mye direkte taler.
Det var litt brå slutt og noen rare bilder, kan man si. Men ellers er det en bra bok. Jeg synes denne boken passer for 9-12 år. Og begge kjønn kan lese den. Jeg gir boken en 4, og er litt usikker på om den skal være med videre.


-Linea
Anonym sa…
Hysj
I denne boken er både Hanna, Siv, Mette og litt sindre hovedpersonene. Hanna er litt barnslig og sladrer mye i boka. siv og Hanna er venner men siv er litt mer voksen i denne boka. de er i samme alder. siv liker å henge med folk som er eldre en seg selv. mette er storesøsteren ti siv og liker sindre. jeg skal si litt om hva som skjer.
Hanna og moren hennes er på vei til et sted. Hanna gleder seg veldig mye. hun gleder seg mest til å se siv igjen. når de er framme så kommer siv bort til Hanna og de går å leker. siv har lyst til å snakke med de eldre damene men Hanna har lyst til å slå rekordene fra i fjor.
det jeg likte er at språket var lett å forstå og man kan kjenne seg igjen i teksten. det som var litt kjedelig er at det nesten ikke er noe tekst på sidene. jeg tror denne boka vil passe til en som er 9-10 år gammel.jeg gir boken en 4 og jeg er litt usikker om den skal være med videre. jeg syns også den passer mest til jenter.
Anonym sa…
Hysj

Hovedpersonene heter Hanna og Siv. Hanne er veldig nysgjerrig på hva fremtiden har å by på. Siv lurer også på hva fremtiden har å by på. Begge to elsker å slå rekorder.

Hanna og Siv lurer mye på fremtiden, de har en venn som ser helt alnedes ut så Hanna og Siv får lov til å være med på litt ungdoms ting.

Det var bra tegninger til å være en bildebok. Det var mange fine farger. Det var lett språk man litt ekkelt innimellom. Historien var ganske troverdig. Jeg kjente meg ikke igjen i hovedpersonene

Jeg likte ikke så godt at det var noen upassende bilder innimellom i boken.

Denne boken tipper jeg er for jenter 10-14 år
🎲2 Denne boken får ikke lov til å bli med i bokslukeren
Skrevet av Adrian
Anonym sa…
Hanna er for ærlig, at alle blir sure på at hun sier sannheten når det skal bære hemmelig. Hun er også litt rampete og er en ordentlig luring, når det gjeller å finne ut av ting.
Det er sommerferie og Hanna og familien drar til på ferie. Alt forandret seg under denne sommerferien. Moren til Hanna har fått seg en ny kjæreste.
Språket var veldig lett å forstå. Historien er ikke noe særlig troverdig for de forfatteren bare hopper fra et sted til et annet. Jeg kjente meg ikke igjen i det hele tatt i boka.
Jeg likte ikke at tegningene var bare på midten av siden, illustratøren til Hysj brukte ikke hele siden så det så uproft ut. Tegningene var veldig stygge syntes jeg og var egentlig meningsløse. Fordi det passer ikke sammen med teksten, det er et bilde og noe helt annet som er handlingen. Jeg likte ikke boka i det hele tatt.
Jeg syntes boka passer for 1-3 åringer fordi den er meningsløs og babyer ikke skjønner at boka er meningsløs så de syntes sikkert at den er helt fantastisk. Jeg syntes denne boka passer for gutter og jenter
Jeg syntes ikke at boka bør gå videre fordi den er ikke tilpassa 6.klassinger. Jeg gir den terningkast en.
-Elise
Anonym sa…


Hoverdpernonene i denne boka er Hanna og Siv. Hanna er veldig pratsom og klarer ikke å holde seg hvis hun har gjort noe dumt, da sier henne det alltid til foreldrene sine. Hun har også blitt ganske barnslig. Siv er en person, som også kan se ganske mystisk ut. Hun liker ikke at venninen hennes Hanna har blitt så barnslig. Men begge to elsker å slå rekordene de har laget.

Handlingen i boken er at Hanna skulle være på besøk hos Siv og familien hennes i 1uke. De gjør og snakker om mye rart, blant annet blir de med storesøsteren til Siv, som heter Mette og han hun er forelska i, oh
han heter Sindre, med på en kjøretur og der finner de ut at Mette har begynt å røyke som Sindre, uten at hun får lov av foreldrene til det. Men du kan jo bare gjette om Hanna forteller dette til foreldrene sine!

Det jeg likte med boka var at det var veleig lett språk, men det blir nesten litt for lety for det er bare litt over en setning noen ganger på hver side. Men man må jo regne med det siden det er en bildebok selvfølgelig. Det var veldig fint illustrert. Illustratøren har tatt i bruk fanrger på tegningene. Historien var troverdig for det kunne jo ha skjed! Men jeg kan ikke si at jeg kjenner meg igjen.

Det jeg ikke likte var at noen av tegningen ikke passet helt inn med hva som sto i boka, men det var ikke så ofte. Så var det også at noen av tegningene var litt ekle, og litt upassene.

Målgruppen for denne boken vil jeg si er 10-13år. Boka passer seg kanskje litt bedre for jenter enn gutter. Men kan fint leses av begge kjønn. Boka får terningkast: 4 . Boka bør dessverre ikke komme videre i bokslukern 2018.

-Isabell
Anonym sa…
Hysj
Hysj er en ganske jentete bok. Det er en bok som handler om Hanna og Siv. De liker å spionere på Mette og Susanne men de merker det hver gang. Hanna og Siv er beste venner. De er to litt ulike personer. Hanna er litt mer barnslig mens Siv er litt mer voksen. Mette er forelsket og Hanna spår mette men hva skjer? Skal hun gifte seg med han hun vil, eller blir det en annen? Les hele boka for å få forklaringen.
Jeg syntes boka var lett å lese fordi det nesten ikke var noe tekst på hver side. Det var bare litt dumt at jeg bare brukte rundt 15 min for da måtte jeg finne en ny bok. Jeg syntes boka hadde noen litt ekle bilder men ellers var det en fin historie. Jeg syntes boka passer for jenter i 12-14 års alderen. Jeg gir boka terningkast 4 og syntes boka burde være med i bokslukeren neste år.
-Silje
Anonym sa…
Hysj handler om 2 jenter Hanna og Siv. De liker sommeren og bade og fiske krabber. Hanna er oss Siv vert år og de pleier å bade fiske krabber klatre i trær. Men i år vil ikke Siv hun vil bare være med Mette. Mette er store søsteren til Siv og hane liker en gutt men får ikke være med han. Men en dag sniker hun seg ut til Simen.
Jeg syntes språket var lett å forstå og historien var tro verdig. Men jeg kjente meg ikke igjen i boka. Jeg likte ikke at var noen ekle bilder i boka.
Jeg vil si at boka er for jenter mellom 10-14 år. Jeg gir boka terning kast 2 og boka burde ikke gå videre i bokslukeprisen 2018.

-Karsten
Anonym sa…
Hysj
Hanna en jente som elsker sommer vær sommer drar hun til onkelen, tanten og kusinene sine vær. Hanna vil bare prøve å slå rekordene fra i fjor. Kusinene til Hanna heter Siv og Mette. Siv vill bli voksen som Mette men det er litt vanskelig fordi Hanna vil bare gjøre barnslige ting. Jeg likte boken kjempe godt jeg har lest den flere ganger. Jeg syntes også at tegningene er kjempe fine, det er fine farger og fine tegninger. Noen av tegningene var litt spesielle. Det er en fin bok fordi den handler om å bli voksen. Jeg syntes den passer for 9-13 år og den passer for gutter og jenter men jeg tror de fleste jentene vil lese denne boken. Jeg gir denne boken en 5 er fordi det er en bra bok.
Anonym sa…
-Tora
Anonym sa…
Hysj er en lang bildebok du kan lese innen en uke. Boken har fine bilder og en fin historie. Får å forstå boka må du se på bildene eller så gir det ingen mening. Boken handler om Hanna som gleder seg til å ha en super sommer, men det går ikke som planlagt. Siv og de andre blir sinte på Hanna, og det blir verdens verste sommer ever.

jeg likte at det var lite skrift og at boken var realistisk. jeg likte ikke at det var upassende bilder og bobler som man ikke klarte å lese.

Hanna har lyst hår og er en jente. Hun er bestevennen til Siv. Siv er en jente med svart hår og er bestevennen til Hanna. Ramp er hunden til Siv.

Boken har litt rare bilder men ikke alt for gale. Jeg synes boken passer for begge kjønn 9-14 år. Jeg gir boken en 4. jeg synes ikke at den skal gå videre.

Av Ella
Anonym sa…
Hysj
Hysj handler om at en som heter Hanna skal til en gammel venn. Men vennen har blitt forandret. Vennen har glemt de kule sommerrekordene og vi heller spionere på storesøster. Det jeg likte med boka var at det var ganske bra bilder. Teksten passet med bildene. Men jeg syntes det var litt ekkelt i blant, så jeg ville gitt denne boka terningkast 4.

skrevet av AKsel
Anonym sa…
Bokanmeldelse hysj

Denne boka er en bildebok men det er litt tekst. Boka har mange fine illustrasjoner dette er også en ganske spennene bok. Den passer for barn fra 10 og oppover. Du burde lese den. Men jeg er ikke så stor fan av bildebøker. Denne boka burde ikke gå videre fordi det er veldig mange andre bøker som er bedrer en denne boka mener jeg. Jeg er ikke så begeistret over denne boka for de jeg ikke liker bildebøker så godt men som jeg sa du burde lese boka. Hvis du er en som elsker bilde bøker så burde du lese den men hvis du ikke er det så burde du vurdere om dette er en bok for meg. Du må også tolke bildene men det var ikke så vanskelig fordi illustrasjonene var fine og lette å tolke.

- Av Liam
Anonym sa…


Hysj

Av Magnhild Winses

Det er endelig sommer og Hanna skal til tante, onkel, Siv og Mette. Men ting er forandret. Siv har blitt mer opptatt av gutter og kyssing og alt slags kliss. Alt er ikke som før. Mette har vokst og er forelsket i Sindre. Men foreldrene hennes liker ikke Sindre. Siv vil nesten bare være med Mette.



Jeg liker hysj veldig godt. Man må lese bildene for å forstå hva som foregår. Illustrasjonene er helt fantastiske og boka er veldig fin. Jeg har opplevd at jeg og en venninne har vokst fra hverandre. Hanna kunne godt vært meg. Jeg kjente meg godt igjen og jeg vil tro at mange andre også ville ha kjent seg igjen. Jeg anbefaler boka til alderen fra 10-16 år. Jeg gir Hysj terningkast 6 og boka skal så klart videre!


-Vian
Anonym sa…
Hysj handler om Siv og Hanna. Hanna pleier og dra til Siv og familie hver eneste sommer i en uke. Siv og Hanna pleide og slå rekorder og ha det kjempe gøy men nå vil plutselig ikke Siv gjøre det mer hun synes det er mye kulere og følge etter storesøsteren Mette. Mette er forelsket i tenåringsgutten Sindre og hun snakker om han hele tiden når hun er med Siv og Hanna. Siv synses det er så gøy men det synes ikke Hanna, men det sier hun ikke til Siv. 

Boken var kjempe fin og jeg klarte å skjønne hva forfatteren prøvde å formidle. Det var mange fine bilder og man fikk med seg hva som skjedde hele tiden. Boken har en veldig fin handling som man kan kjenne seg igjen i. Det var veldig troverdig og jeg ville ikke legge fra meg boken. Det tar kort tid og lese boken fordi det nesten ikke er noe tekst og det tror jeg gjør at flere vil lese den. Det var ikke noe spesielt jeg ikke likte med boken. Jeg mener at folk fra 10 år og oppover kan lese denne boka. Jeg gir boka en sterk 6 og mener så klart at skal den skal gå videre. 

-Angelen
Anonym sa…
hysj er en bildebok som handler om Siv og Hanna de er bestevenner men Hanna har et problem og det er at hun ikke kan lyve kan denne uvanen ødelegge vennskapet. jeg likte virkelig denne boka fordi bildene var så bra at man kunne se historien hvis ikke bildene hadde vært der hadde man ikke skjønt noe, jeg gir denne boka terningkast 6 men det er bare fordi det ikke finnes noe bedre hvis det hadde hatt bedre en 6 hadde jeg selvfølgelig tatt det

skrevet av Elsa

Populære innlegg