Humorboka


Kommentarer

Anonym sa…
Humorboka er en fakta bok om humor og vitser. Det er en tynn bok.
Det jeg likte med boka var at du fikk vite om hvordan man kan lage en bra vits men vis du ikke er så god til å lage vitser så står det noen vitser. Det står også om ulike vitser. Men den var litt kjedelig for meg men den passer sikkert for noen andre.
Denne boka passer for alle kjønn mellom 7-13 år men vis du er 16 er det bare og lese den

Skrevet av Connor
Anonym sa…
og jeg synes den desvære ikke burde være med i bokslukerprisen 2018 jeg gir den terning kast fire

skrevet av Connor
Anonym sa…
Humorboka

Denne boka har egentlig ingen hovedpersoner eller hoved skurker. Det er en faktabok om vitser og hvordan du kan bli litt morsommere.
Denne boken hadde bra vitser mange utfordringer, noen av de har jeg tenkt å prøve meg på. Jeg lærte nye ting om humor og jeg tror den faktisk gjorde meg morsommere.
Jeg likte ikke så godt at det var en ny handling på hver side. Men det var jo en faktabok så da må man jo regne med det.
Denne boken tenker jeg er for alle kjønn 6-9 åringer. Denne boken har en solid 🎲3
Denne boken bør dessverre ikke bli med i bokslukeren.

Skrevet av: Adrian
Anonym sa…
Denne boka har ingen hovedpersjoner. Boka den handler om humor, hva er humor? Og hvis du vil finne svaret må du nesten bare lese boka. Boka gir deg da mye funfact, og noen vitser. Den forteller om mye moro du kommer til og like. Men jeg synes det burde kanskje vere litt mere vitser. Men det er jo ikke en vitse bok så det går hel fint:)
Jeg anbefaler boka til både gutter og jenter på alderen 9år og oppover. Jeg gir terningskast 3 Men dessvere Synes jeg ikke den burde være med i bokslukeren:(


skrevet av Maria
Anonym sa…
Humorboka har ingen spesielle hovedpersoner. Det er en fakta bok om hva humor faktisk er. Hvordan du kan bli morsomere. Boka har mange fun facts og utfordringer. Jeg syntes ikke boka var like morsom som jeg hadde forventet, men det er en lærerik bok om humor. Jeg syntes bokapasser for 12+ fordi du må kunne fårstå nynorsk hvis du vil lese boka. Det er nok også noen foreldre som trenger og bli morsommere, som kan lese boken. Men boka får dessverre bare ternigkasst 3 og burde ikke være med i bokslukeren.
-Silje
Anonym sa…

HUMOR BOKA


Dette er en bok som passer for alle aldere og for både jenter og gutter. og denne boka har veldig mye forskjellig humor og det er også der for den passer for alle. Dette er en super morsom bok jeg kan nesten ikke lese i den jeg for ikke puste av å le så mye, den ene vitsen bedre en den andre. Denne boka viser også hva humor er den har også veldig mange fun fact så vis du liker fun facts er denne boka rett for deg. Vis du ikke har led på et år les denne boka den for deg til å smile på 123.


Humor boka har ikke for grove vitser men det hender det kommer onkelvitser men det gar bra. Det er mange fine i tegninger i boka dette er også en let lest bok. Boka burde gå videre ellers vil det bli et veldig stort tap for bokslukeren jeg gir denne boka trommevirvel terningkast fem.
-Liam
Anonym sa…

Humorboka bokanmeldelse








Humorboka er en humorbok av Terje Torkildsen. Den inneholder masse informasjon om humor og de forskjellige humorsjangerne. Det finnes mange forskjellige vitser og gåter og hvis du liker vitser og gåter så er denne boka perfekt for deg. Den har mange vitser som du kan kopiere og bruke på fester eller andre anledninger. Den passer for alle aldre så lenge den personen har sans for humor.


Jeg synes boka hadde for få vitser og burde ikke komme videre, jeg gir boka terningkast 3,5

- Alexis
Anonym sa…
i denne boken kan du høre morsomme vitser, men jeg synes ikke denne boken var noe bra.
jeg gir denne boken terningkast 1. den var ikke noe for meg. denne passer for 10 åringer.

av Ella.
Anonym sa…
Denne boka var Morsom Men jeg synes at det burde vere flere vitser og ikke bare fakta denne boka kan passe for 10-11-åringer.
Jeg gir boka terningkast 5av6

Skrevet av Elsa
Anonym sa…
Boka handler om hva humor er hvorfor vi ler og hva man kan le av . Det var også noen vitser i boka. Det jeg likte med var at det var om humor og man kunne lære og lage gode vitser. Men jeg likte ikke boka for det var et nyt kapitel for vær side og det var så få vitser. Jeg vil ikke anbefale boka.

Det burde stå at den er på nynorsk for noen setninger skjønte jeg ikke bære av. Boka får terning kast 3 av meg og jeg syntes boka ikke burde gå videre.



-Karsten
Anonym sa…
Humor
Denne boken har ikke en hovedperson. Den handler egentlig bare om hva humor er. Og at man ikke kan kåre den beste vitsen fordi vi har forskjellig smak. Det som er bra med boka er at den har en del bilder som viser hva siden handler om. Det jeg synte var litt dumt var at det ikke var så mange vitser som jeg trodde det skulle være i en humorbok. Begge kjønn kan lese denne boken og jeg tenker at målgruppen er ca. 11-14 år. Det er fordi jeg syntes at den var fin på min alder men man kan lese den på ungdomskolen. Jeg er litt usikker på hvilket terningkast jeg skal gi denne boken. Det blir en 3 eller en 4, det er fordi det ikke er helt min smak.

-Linea T
Anonym sa…


I humorboka er det faktisk ingen hovedperson, eller en handling\fortelling. Dette er rett og slett en bok som er proppa med fakta om humor.

Boka er skrevet på en forstålig måte, jeg forstod ca. alt av boka selv om den er skrevet på nynorsk. Jeg likte også at det var mye fakta i boka og fine tegninger, dette gjør at boka blir morsomere får mindre barn å lese\bli lest opp for. Når forfatteren forteller om noen ulike temaer om forskjellige typer humor kan det komme opp et ord et småe barn kanskje ikke forstår helt som for eks. komedie, jeg syns at forfatteren forklarer ordet det på en fin og forstålig måte! Det var også morsomt og kult med fun facts og utfordringer i boka!

Det jeg ikke likte med boka var at jeg syns at det skulle vært litt flere vitser.

Boka passer for begge kjønn og burde leses av 6år og oppåver.

Boka får terningskast 4 og jeg syns at den dessverre ikke burde komme videre i bokslukeren, fordi at jeg liker best bøker med en fortelling. Men dette er selvfølgelig individuelt, så jeg tror at mange barn vil like denne boka! Men selv om jeg gir denne boka gode tilbake meldinger, er boka bare ikke helt min type sjanger. Men dette er en bok å anbefale hvis du liker å lese om humor og\eller er interisert til å blir morsomere da tror jeg virkelig at denne boka vil passe deg!

-Isabell


roble sa…
Humorboken er en fin bok av Terje Torkildsen. Og med fine illustrasjon av Sindre Goksøyr. Boken har mase morsom fakter om humor. Altså mye fakta om humor his du ikke vet va humor er. Det er en fin og morsom bok som har mage bra vitser og jeg jyr den terningkast 6.

av Roble
roble sa…
Humorboken er en fin bok av Terje Torkildsen. Og med fine illustrasjon av Sindre Goksøyr. Boken har mase morsom fakter om humor. Altså mye fakta om humor his du ikke vet va humor er. Det er en fin og morsom bok som har mage bra vitser og jeg jyr den terningkast 6.

av Roble
roble sa…
Humorboken er en fin bok av Terje Torkildsen. Og med fine illustrasjon av Sindre Goksøyr. Boken har mase morsom fakter om humor. Altså mye fakta om humor his du ikke vet va humor er. Det er en fin og morsom bok som har mage bra vitser og jeg jyr den terningkast 6.

av Roble
roble sa…
Humorboken er en fin bok av Terje Torkildsen. Og med fine illustrasjon av Sindre Goksøyr. Boken har mase morsom fakter om humor. Altså mye fakta om humor his du ikke vet va humor er. Det er en fin og morsom bok som har mage bra vitser og jeg jyr den terningkast 6.

av Roble
Anonym sa…
Humorboka

Humor boka er en morsom bok men samtidig litt sedelig. jeg likte boka fordi den ikke hadde så mye takst på hver side. men jeg syns den ikke burde gå videre, jeg gir den terning kast 3. boka passer for 10 og oppover.
Anonym sa…
Det jeg likte med denne boka er at man lærer mye om humor og kan lett forstå teksten. Den er troverdig og kanskje noen kan kjenne seg igjen. Det er ikke noe spesielt jeg ikke likte med boka likte alt. Jeg syns denne boka vil passe til noen som er 9-11 år gammel og denne boka passer både til jenter og gutter. Jeg gir terningkast 5 og vil at den skal gå videre.
-Poroshad
Anonym sa…
Denne boken handler om hva humor egentlig er. Jeg likte at boken hadde noen vitser i men skulle ønske det var litt flere. Det jeg ikke likte med boka var at trengingene var litt for tullete sånn at det ikke var morsomt lenger. Forfatteren mener at han er ekspert på humor og det kan godt hende at han er det men han trenger ikke å vise det fordi det er ikke nyttig for meg å vite. Denne boken er passe for 6-10 åringer. Jeg gir derfor terningkast 1 til denne boken og den bør ikke komme videre i bokslukerprisen.

-Elise
Anonym sa…
Humorboka
Skrevet av Sarah
Humor boka er en morsom bok men samtidig litt sedelig. jeg likte boka fordi den ikke hadde så mye takst på hver side. men jeg syns den ikke burde gå videre, jeg gir den terning kast 3. boka passer for 10 og oppover.
Anonym sa…
Humorboka
Humorboka er en bok som handler om Hvor humor kommer fra og om forskjellig humor. jeg syntes boka er morsom og bra fordi man kan lære om humor pluss det er veldig bra vitser i boka. Det var egentlig ingen ting jeg ikke likte med boka. Jeg syntes boka passer for 9-12 år og for gutter og jenter. Jeg syntes boka burde være med videre fordi boken er veldig bra. Jeg gir denne boken en sterk 5er.

-Tora
Anonym sa…
Humorboka

Av Terje Torkildsen

"Kva er eigentleg humor? Humor er det vi ler av. Det høyrest jo eigentleg enkelt ut men det er eit stort mysterium. Alle har ein sans for humor, men folk ler likevel ikkje av dei same vitsane. Vi veit gjerne kva som får oss til å le, men vi klarer likevel ikkje le når vi vil. Det finst fleire andre norske ord som betyr det same som humor. Somme ler fordi dei opplever noko morosamt, andre fordi det er artig, gøyalt, komisk, gøy eller løye.

Når vi ler saman, har vi det bra saman. Det rare er at du kan ha same humor som menneske du aldri har møtt, som ser heilt annleis ut, og som snakkar heilt andre språk. Humor skaper felleskap og venskap."



"Humorboka" er en faktabok om humor skrevet av Terje Torkildsen og illustrert av Sindre Goksøyr. Detter er en velskrevet bok. Selv om boka var skrevet på nynorsk skjønte jeg alt. Anbefaler alle som vil vite mer og hva humor egentlig er til å lese denne boka. Jeg selv fikk svar på mange av spørsmålene jeg hadde og lærte ganske mye av det som jeg ikke visste fra før av. I tillegg skriver forfatteren på en morsom måte og så er det morsomme tegninger som gjør det morsommere å lese. Noen er ganske skeptiske til å lese faktabøker. Jeg gir boka en 6`er og vil at den skal gå videre.



- Vian
Anonym sa…
Humorboka
Humorboka er en fin fakta bokk olm humor. du får ikke vite hva humor er men du for vite om forsjelige humorsjangere. Ogf kan hjelpe deg om hva slaks humor man ikke skal si til andre osv.
Jeg likte boka for den gjør deg også smartere sosial. Men den var på nynorsk og da var det litt vansklig.
Anonym sa…
skrevet av aksel

Populære innlegg